Alla inlägg under mars 2009

Av perlemor - 26 mars 2009 09:20

Jeg kan jo ikke være noe dårlige enn "alle" andre her i blogglandia, så jeg har selvfølgelig kastet meg på den store bølgen med hekling av mormorlapper, noen vil kanskje synes jeg er sent ute men arbeidet startet for en god stund siden og som det er med alt så kastet jeg meg ut i det med stor iver og lyst, men etter å ha nådd et visst antall lapper tok lysten litt av og det er blitt et innimellom alt det andre lappeteppe....

For en stund siden leste jeg om Kaspara sine kurver av avispapir som hun hadde kjøpt på Søstrene Grene for noen år siden, mens jeg leste ble jeg rett og slett grønn av misunnelse, hvorfor hadde ikke jeg sett de... For etpar uker siden var vi en tur på Sörgården og som seg hør og bør når man krysser grenser til Sverige, var vi innom senteret på grensen, stort sett går det i mat men vi gikk litt rundt og kikket og til min store gledelige overraskelse snublet jeg mer eller mindre over noen kurver som nettop var flettet av avis og magasinpapir, og dette var på Kid av alle steder, og billige var de:) To ble med hjem og jeg angrer selvfølgelig allerede for at jeg ikke sikret meg fler av disse godbitene...


Heklet i den skjønneste alpakka ... 

 

Fantastisk struktur ...

 

Av perlemor - 17 mars 2009 08:53

Aller først, kameraet er funnet, i posen med skittentøy som ble liggende i et hjørne i vaskerommet. Pussig jeg skjønner ikke hvem som kan putte noe som helst annet en skittentøy i skittentøysposen;) Veldig overrasket og glad men samtidig hadde jeg begynt å fantasere om et nytt et....

Jeg har sydd en hel del i det siste og i går sydde jeg opp dette velour settet som en prøve, og jeg synes det ble en  riktig fin kombinasjon med de lilla og det sorte og hvite stripene, så jeg klippet og sydde tre bukser til, i forskjellige størrelser, jeg fortsetter i dag med fler bukser og gensere. Jeg prøvde det på lille V i går og det satt supert på henne, desverre glemte jeg å ta bilde av henne, da jeg var mer opptatt av å ta det av før hun sølte ned det hele med melk;)


I nakken har jeg sydd merkelappen på med sølvstikning ...


Genseren satt som et skudd ...


 Deilige kosebukser ...

Av perlemor - 9 mars 2009 08:50

Inget kamera, ingen blogging... Jeg hadde med meg kameraet mitt sist vi var i sverige, da vi dro husker jeg som det siste jeg gjorde var å legge det i en av baggene, for det var jo viktig å få med seg hjem, hadde tatt endel bilder som skulle ut på bloggen. Dagen etter vi kom hjem finner jeg ikke kameraet, leter litt rundt og slår meg til ro med at det sikkert ble liggende igjen i Sverige, fort gjort. Var igjen på Sörgården i helgen, en deilig helg forresten, stille og rolig med mye kreativ virksomhet, som jeg gjerne skulle vist dere, men kameraet er ikke der heller, pussig, nå begynner jeg å bli lettere irritert på meg selv for slik slurvete håndtering av noe jeg trenger til stadighet, men tenker igjen, jeg må da ha oversett det hjemme, sikkert blitt liggende i sidelommen på en av baggene, uten at jeg skjønner det heller, for det er et relativt stort kamera som ikke bare kan gjemme seg bort hvor som helst, men dog det er nok det som har skjedd. Vel hjemme igjen i går kveld starter jeg en iherdig leting, på alle mulig tenkelige steder hvor dette kameraet kan ha gjemt seg, men nei, det er og blir et mysterium hvor på veien det kan ha blitt borte, tenker at det kanskje falt ut av bilen da vi bar inn alle sakene våre, men da ville jeg vel ha sett det, eller noen har funnet det og hengt opp en lapp eller jeg vet ikke helt, det er vel ikke alle som ville gjort det. Uansett, dette er utrolig irriterende og jeg har ikke slått meg til ro med at jeg bare har mistet det et eller annet sted på veien fra Sörgården til hjemme.... Og som dere nå skjønner, inget kamera ingen blogging, desverre... Men lever i håpet om at kameraet dukker like plutselig opp som det forsvant:)

Skapa flashcards